21. sep. 2011

Tutorial Herrekort m/gesso, osteklut og glimmermist.


Da vil jeg  Merete vise en Tutorial av mitt kort som var til en konfirmant,  med osteklut, maling og glimmermist.  Dette er min første Tutorial,  håper den er grei å lese og at noen kanskje liker litt det de får se...

  Denne konfirmanten`s  store interesse er "Semi",  koser meg veldig når jeg får lage kort ut i fra ens interesser.
*
Minner samtidig om vår utfordring #28 Herre/Gutt hvor fristen er 27.september. Det har kommet inn mange flotte bidrag allerede, kjekt å få se så mange forskjellige guttekort på en gang og vil gjerne se flere....

*******


4 stk. Kraftkartong mål: 18x13 cm. Forsiden brukte jeg multimedium og limte på osteklut på kraftkartong



Detaljer som V8, Cat og Scania må passe godt til Semien...

Malte litt med gesso.
*

Kantsrape rundt panelet.

 Bølgepapp med  TimHoltz Sizzix-Ornate, ene biten limte jeg på kraftkartong, den andre over ostekluten.

Hvit kartong til T.H. Sizzix-GadgetGears
*
*
malte litt med crackle paint -fargen  "aged mahogany"
*
*


Sprayet med to farger Glimmermist ; Red velvet og Slate.
Dette bildet viser ikke rette fargen, den ble mørkere som dere ser på bildet lenger oppe.
*
*
Svart embossingpulver til motivet "semi" fra ArtStamps- på Journaling Tickets -TimHoltz.


TimHoltz mønsterark og spellbinders Small Scalloped Circles som jeg preget fra spissene.


Innsiden har stempel fra TimH.-collection og sprayet de to samme fargene glimmermist som forsiden
og igjen spellbindersen small scalloped.

T.Holtz-stempel-fugl

*



Teksten inni kortet er fra North Stamps


Tekst fra Kort & Godt`s stempelplate A5 Konfirmant.


Lagde hull med bind it all, holdt sammen med hyssing. Sølvcharms-bil og mobil  i fra Korthobby.

 TimHoltz Alpha-bokstaver plassert på Tattered Banners-(T.Holtz alterations)



Takker så for titten og ønsker dere alle fortsatt en god kreativ uke, og
snart igjen ei riktig God helg!




3 kommentarer:

  1. Råtøfft!! Dette vil jeg lære, ser jeg må gå til innkjøp av litt utstyr (igjen hihi). Gesso, osteklut og mist i alle fall.. HM..
    Tusen takk for flott tutorial.

    ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. Denne her var bare helt super... Tusen takk for at dere deler.. :D
    Har forsøkt noe lignende tidligere, men dette tok det et hakk lenger.. :)

    SvarSlett

Tusen takk for at dere deltar hos oss i Anonyme Scrappere