19. okt. 2011

Tutorial på Kake - eske




Hei igjen!

Her kommer en tutorial på kake esken jeg laget til utfordring # 30.
Jeg må bare advare dere om at jeg aldri har laget en tutorial, men jeg håper dere skjønner hvordan den skal lages... ;-)


Du trenger seks sirkler med diameter som står skrevet på de her. 
( Jeg har brukt passer til å lage de.)


Også trenger du 3 remser med disse målene.


Og en katt som insisterer på å sitte midt oppi det du driver med... ;-)


Lag en brettekant 1 cm inn på den ene langsiden på de to største remsene.
På den minste remsa lager du på begge sidene.



Klipp så masse små hakk fra kanten og inn til bretten på alle remsene.


Ha tape rundt kanten på den ene sirkelen som måler 9,2 cm, og på den ene kortenden på en av de lange remsene.


Lim så den oppklipte delen fast i sirkelen og kortendene på remsa sammen der de møtes.


Da ser det slik ut.


Og undersiden ser slik ut.
( Gjør ingenting om ikke alle de små oppklipte sitter like godt fast. Skal limes på noe annet senere.)


Gjør akkurat det sammen med sirkelen som måler 9 cm og den andre lange remsa.


Da har du en topp og bunn som skal passe i hverandre. 
( Toppen skal være størst.)


Gjør det samme igjen på den ene sirkelen som måler 5 cm og den korte remsa.


Den blir da slik.


Så tar du den andre sirkelen på 5 cm og kler den med et eller annet.
Jeg har brukt gas klut fra Nille men du kan like gjerne dekke den ene siden med et fint mønsterpapir.


Så limer jeg den oppå den andre på 5 cm.


Gjør det samme med den andre sirkelen på 9,2 cm og lim den på toppen av eskedelen som er like stor.






Lim et bånd rundt kanten på de to til slutt, for da blir skjøtene litt penere.


Ta masse lim på nederste delen av den lille.....


...og lim den så midt på som du kan på den store.


Lim en kakeserviett på bunnen av esken.


Da skal det være en sirkel igjen, og det er den på 8,9 cm.
Den skal vi bruke som et kort i bunnen av esken.


Så det er bare å dekorere kortet og selve esken som du vil.
Men pass på å ha et bånd eller noe på kortet det, ellers blir det ganske håpløst å få ut av esken igjen.


Her er bilder av det ferdige resultatet:
Og en til som jeg laget for en stund siden:


Da håper jeg bare at dere har skjønt noe som helst av dette.... :-)

Og lykke til!
Hilsen Gro

11 kommentarer:

  1. Gurimalla, denne var jo bare super!!
    Herlig gjennomført og supert pyntet :)
    Tusen takk, denne skal jeg spare til en annen anledning! :)
    Klem fra Jill

    SvarSlett
  2. Que maravilhoso tutorial!! Obrigada por compartilhar conosco...

    SvarSlett
  3. OMG!!!! This is gorgeous!!!!!! Gotta try that cate someday!!!

    SvarSlett
  4. DEN kaka MÅ jeg også lage !!!
    Takk for du deler den med oss :))
    Klem Anette

    SvarSlett
  5. Supert Gro.. Jeg skal snart i bryllup og du har nettopp reddet meg -Tusen takk!!! Utrolig flott er den og malen ser jo ut til å være enkel å følge.. Jeg prøver meg.

    SvarSlett
  6. Kjempe lett å følge malen og om resultatet ikke ble like vakkert som her! Tror jeg den for ros og hederlig omtale av mottakeren!!!
    Tusen takk for at du delte

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Her er mitt resultat:
    http://bertaskrok.blogspot.com/2011/11/gaveeske-til-bryllup_05.html

    SvarSlett
  9. Så lekker. Jeg har bare ett stort problem - jeg har ingen katt. Muligens jeg prøver meg på denne likevel :)
    Klem fra Merethe

    SvarSlett
  10. har forsøkt meg på denne jeg nå... så morro.. den drektige pusen min ville dog ikke opp på bordet, men kakeeske ble det.. hehehe... Jeg endret litt og brukte spellbinders til formene, men denne skal jeg lage mange av.. tusen takk for flott inspirasjon..

    SvarSlett

Tusen takk for at dere deltar hos oss i Anonyme Scrappere